søndag 14. august 2016

25.7 - Sognsvann-Store Sandungen-Katnosdammen-Langlia-Sognsvann

Så var det klart for den årlige sykkelturen i marka. Begynte i kjent terreng fra Sognsvann og forbi Bjørnsjøen fram til demningen på Store Sandungen i fint vær. Ved Store Sandungen hadde jeg matpause, og kunne sitte på et svaberg og lufte tærne. Skulle gjerne blitt lenger, men måtte videre. Fulgte veien langs det store vannet, passerte Sandungen gård og kom til veikrysset der veien til Katnosdammen tar av. Dette var nytt terreng for meg. Passerte brua over Katnoselva og fikk et glimt av kulpene der. Noen sauer sto og glodde da jeg kom fram til stien til Katnosdammen. Så var jeg framme ved målet. Det virker som ei koselig hytte, og jeg fortærte en Monsen-pose med sjokolademüsli. Neppe noe Hellstrøm hadde satt pris på. Etter maten begynte det å skye over. Tilbake ved veikrysset kom de første regndråpene, og regnet økte på veien mot Langlia. Trillestien på etappen var ikke morsom, og hadde blitt en bekk i regnværet. Den tok heldigvis slutt. Hadde søkkvåte sokker og sko. Tok en kort stopp på Kikutstua, og så bar det videre tilbake til Sognsvann. Da hadde det blitt opphold igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar