torsdag 29. september 2016

24.9 - høsttur i marka

Svak vind, da går det greit å kaste med flue. Dro oppover til tjernet jeg pleier å besøke. Svak dis over vannet da jeg kom fram, og helt vindstille. Etter resultatløs kikking etter vak, begynte jeg å blindfiske. Er ingen tørrfluepurist eller -autist. Kan ikke dra hjem fordi det ikke vaker. Og det var en fin dag i marka ute på den gule myra, og jeg hadde med termos og matpakke. Hadde et veldig forsiktig napp. Tidlig på ettermiddagen var det noen vak å se på motsatt side av tjernet. Kom meg tvers over "Great Grimpen bog", og så var det forsyne meg en fisk oppe få meter fra land. Den smakte på Montanaen, men ville ikke sitte. Vakperioden varte en time. Dro innom et annet tjern, der var det ingen tegn til liv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar