torsdag 6. oktober 2016

1.10 - mer fluefjas

Ny tur til det lille myrtjernet. Da det ikke var synlige tegn til aktivitet gjorde jeg som sist, nemlig blindfiske med Montana. Ja, jeg kan høre tørrflueautistene uffe seg nå. Svartspetten klagde fra et tre. Over at jeg ikke brukte tørrflue, eller over at sommeren er slutt? Hadde et forsiktig napp i et område med flytebladvegetasjon før det var på tide med lunsj. Satt lenge og så ut over vannet i håp om vak, men måtte fortsette med blindfisket. Heldigvis ga det resultat. På samme sted som jeg hadde det forsiktige nappet var det fast fisk, og opp kom det en mørk ørret som kanskje blir stående som årets siste på flue. Stakk innom et større vann på slutten av turen. Der var det forsiktig vaking utafor kastehold, og tørrmyggen jeg brukte vakte ikke interesse nærmere land.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar