torsdag 6. oktober 2016

5.10 - Sognsvann-Blankvannsbråten-Kikutstua-Sognsvann

Lenge sida jeg har skrevet om sykkelturer nå, så da gjør jeg det. En kjølig formiddag med rim på bakken kunne jeg tråkke oppover lysløypa. Få andre var ute, det er fordelen med å avspasere en hverdag. Ingen joggende jurister, løpende lektorer, syklende siviløkonomer eller andre som tar med seg bystresset ut i marka. Ved Blankvannsbråten tok jeg trillestien videre. Den har jeg gått en gang før, motsatt vei, og da var den sølete etter regnvær. Nå var den nesten tørr, men det var mørkt inne i skogen der sola aldri skinner. Turens første dyreobservasjon skjedde her. Tre rådyr kom løpende. Ute på grusveien gikk turen over Fyllingen, og så var det lunsj på Kikutstua med en nesten tam bokfink som selskap. Veien tilbake gikk forbi Bjørnholt og Skjersjødammen, og ned lysløypa. Der observerte jeg en gjeng med partysvensker på vei oppover. En av dem nevnte noe om røyking, og det var neppe Prince Mild han mente. Befant de seg i feil lysløype?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar