søndag 11. desember 2016

10.12 - årets glatteste tur

Glatt var det på sesongens første røyetur. På parkeringsplassen - som heldigvis var strødd, på veien opp til vannet - der jeg brukte lengre tid enn vanlig, ute på isen, og på veien ned. Det var overis på veien ut til varpet. Innmari guffent, men jeg kom fram. Isen var rundt 15 cm og mer enn sikker. En fisker som allerede var på plass, hadde fått noen røyer. Etter noen resultatløse hull kunne jeg lande ei blankrøye og en abbor. Hadde også noen napp til. Tåka hang i trærne på begynnelsen av dagen, for så å sige nedover litt etter litt. Det kom regn også. Prøvde ved "smalet" etterpå og fikk ei blankrøye til. Bestemte meg for å avslutte mens det var dagslys, og komme meg ned til parkeringsplassen igjen uten risiko for beinbrudd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar