mandag 19. oktober 2020

12.9 - Sognsvann-Sørkedalen

En noe forskjøvet lengre sykkeltur i Nordmarka. Begynte ganske tidlig, så det var ikke mange ute første del av turen. Passerte Kikutstua og deretter Fyllingene. Etter litt mer tråkking passerte jeg utsikten til Glåmene. Fra ei av hyttene langs veien kom det sur røyk. Fuktig ved? Så begynte det å gå nedover mot Sørkedalen. Det morsomme med denne ruta er at det går an å legge merke til forandringene i vegetasjonen, da den går gjennom et område med kalkgrunn. Innslaget av løvtrær er stort, i motsetning til resten av Nordmarka. Ved Finnerud hadde jeg matpause. Der har jeg aldri vært før, og det er fint å kunne oppleve noe nytt. Turens eneste regnskur kom da. Rakk og gå inn og kjøpe kake mens det var regn. Turen videre gikk ned til Sørkedalen kirke og gjennom kulturlandskapet i Sørkedalen og langs Bogstadvannet før jeg var tilbake i bebyggelsen. Der må jeg innrømme at det var litt vanskelig å finne riktig vei. Siste etappe var tidkrevende, fordi jeg absolutt ikke ville ta T-banen av smittevernhensyn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar