søndag 26. februar 2012

Søndag 26.2 - på'an igjæn

Meteorologen meldte mindre vind, så jeg tok sjansen på en ny fisketur til et annet vann. Her ville jeg stort sett fiske med balanse etter den større abboren i vannet. Jeg begynte med å tråkke nedover til et nes i sørenden av vannet, langs sivgarder og kratt mens en annen fisker inne i ei bukt fikk start på motorboret. Jeg begynte med å fire balansen ned på 3.9 meters dybde, og var nøye på å fiske gjennom alle vannlag. Så bora jeg meg utover. Stort sett 4-5 meters dybde og ingen aktivitet. Men det var varmt i sola, og jeg hørte en hakkespett markere revir på vestsida av vannet.
Så ville jeg prøve en ny plass, og her ville jeg fiske meg innover. Begynte på 5 meters dybde og endte på 2.9. I de to grunneste hullene var det fisk bortpå. En liten abbor tok bukkroken på balansen, og jeg greide å spidde en litt mindre på pimpel. Så skjedde det ikke noe mer den dagen. På vei inn til land så jeg at noen andre fiskere hadde lagt fra seg noen mindre abbor ved hullene, og jeg håper at ingen moralister var ute og så det, for da kan de få så mange rare ideer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar