tirsdag 26. februar 2013

21.2 - vinterferie

Tok ut noen feriedager. Det er for galt å sitte inne i det fine været. Første feriedag tok jeg en skitur. Til Kikustua. Lite originalt, men ingen dager/turer er like. Jeg begynte med å svette meg opp Måneskinnsløypa og bakken fra Heggehullet før jeg kom til postkortstemningen på Frønsvollsmyrene, med Tryvannstårnet (kjent fra kringkastningen) i bakgrunnen. Dette var ikke dagen for å komme fort fram, derfor omveien. Det var nyoppkjørte løyper og mange ute på tur. Jeg suste videre innover i vinterlandet forbi Skjennungen, Langmyr og Glåmene. Herrlig. Ute på Fyllingen fant jeg ut at jeg ville prøve ei ny løype. Ikke over dammen som jeg pleier, men forbi Fyllingen gård. Ny vri på løypevalget på så mange turer som mulig er et mål for meg. Den var nesten snorrett, og så var det oppskrapte bakker bort til Kikutstua for å stå i kø inne på selve Kikutstua for å kjøpe vørterøl. Etter mat og drikke var det den vanlige veien hjem. Over Bjørnsjøen. Noen andre skiløpere hadde med seg medbrakt radio for å følge med på VM-sendingene. Mye bedre enn å sitte og slite i stykker trekket på sofaen. Fortsatt advarsel om usikker is ved Bjørnholt. Ned bakkene til Østre Aurtjern, tømming av termos på Store Åklungen, og kiling i magen ned langs vestsida av Sognsvann.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar