tirsdag 26. februar 2013

25.2 - dramatikk på isen

Nuvel. Nesten-dramatikk egentlig. Fylg med, no vert det spanande. Ettermiddagstur til "Myklevatnet". På dagens første plass skjedde ingenting på verken balanse, mormysjka eller agnfisk. Men så har jeg aldri fått noe særlig akkurat der. På dagens andre plass hadde jeg et forsiktig napp i midtsjiktet, som skulle viste seg å stamme fra en abbor på rundt 200 gram. Jeg fant fram mormysjkaen igjen, og fikk to mort i riktig agnfiskstørrelse, så jeg kunne bytte ut frossen agnfisk med ferskvare. I dagens grunneste hull hadde jeg på en større fisk, muligens ørret. Så kom mer dramatikk. Et ambulansehelikopter landa på isen etter å ha kretsa litt rundt. Bare en øvelse, håper jeg. Det tok av etter 45 minutter og fløy over hodet på meg. Så nå veit jeg at 30 cm is tåler et helikopter. Ingenting mer skjedde. Jeg la merke til at det var en del løse hunder ute i løpet av dagen. Tør folk det, nå som det er ulv i Østmarka?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar