tirsdag 26. februar 2013

22.2 - ta deg en bolle

Og da trenger en ikke bake eller kjøpe i butikken. Skal en kjøpe boller, gjør det på ei av stuene i marka. Jeg ville ta meg en bolle på Kobberhaughytta. Mye triveligere der enn på butikken. Første etappe gikk langs Ankerveien til Nordseter. Veien må ikke forveksles med Peder Ankers vei på Korsvoll. Den er riktignok anlagt av mannen. Da med tanke på transport til Bærums verk, nå ei morsom skiløype i åpent skogsterreng med fine utforbakker. Området kalles også Skjervenmarka, etter Skjerven gård. Fra Nordseter går løypa langs Skjærsjøelva og opp til Skjærsjødammen. Derfra fulgte jeg løypa forbi Lørenseter og opp bakken som ikke bør kjøres nedover på hardt føre. Så var jeg framme ved hytta, kjøpte bolle med melis og satte meg i spisestua. På hjemveien kjørte jeg ned den gamle 50 km-løypa fra Blankvannsbråten. Ikke preparert, men heldigvis hadde noen kjørt der før meg. Det er synd den ikke prepareres fast. Til slutt kjørte jeg Skjervenløypa ned til Ankerveien. Mye morsommere enn å bare bruke lysløypa, som mange gjør.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar