mandag 11. februar 2013

10.2 - Kikutstua for tredje gang

Det var nok snø til at jeg kunne ta en omvei via Skjervenløypa. Denne kuperte løypa mellom Ankerveien og lysløypa er en favoritt, og ikke er den mye brukt heller. Det kan bli litt folksomt andre steder. Ved Vestre Aurtjern tok jeg den upreparerte løypa langs bekken fra Blankvann. Kronglete. Fra Blankvannsbråten bar det i herlige, nypreparerte løyper bort til Glåmene med snødekte furuer, og jammen var det ikke nypreparerte løyper helt fram til Kikut. Der kjøpte jeg en vørterøl, og etter litt plundring med bindingene, suste jeg over Bjørnsjøen med advarsel om usikker is ved Bjørnholt, og jeg passerte råka da jeg gikk på land. Langs Bjørnsjøelva var det også nypreparerte løyper. Riktig nydelig å gå. Den siste biten gikk over Store Åklungen og langs vestsida av Sognsvann som vanlig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar