torsdag 19. juni 2014

14.6 - nytt karussforsøk

Varmt og fint vær pleier å passe bra til karussfiske. Riktignok var det stjerneklart og noe lavere temperatur (10 grader) enn det jeg helst vil ha når jeg skal fiske karuss. Grensa later til å gå ved 12 grader, i alle fall der jeg fisker mest. Vanlig prosedyre fulgte. Blanding av for, og så dybdelodding. Jeg liker å fiske slik at kroken så vidt er over bunnen. Det aller meste av haglvekt plasserer jeg rundt duppen, + et nappehagl 5-10 cm over kroken. Duppen bør være så liten som mulig, mellom 1 og 2 gram holder til den beskjedne avstanden det gjerne fiskes på. Så skulle foret uti (noen baller med Rudakung og litt mais smaksatt med Brasem). Agnet var mais/maggot. Jeg hadde noen forsiktige napp, men det var lite aktivitet, bare noen få bobler av og til. Ikke slik det kan være, med bobler og rulling under hele turen. Noen gakkgakker svømte rundt, og hettemåkene lagde lurveleven. Alt ved det vanlige der i gården. Jeg fikk til sammen tre mort, og satser på å komme sterkere tilbake i løpet av sommeren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar