søndag 1. juni 2014

30.5 - for tidlig?

Først ei morgenøkt etter karuss. Vanntemperaturen måtte da være riktig nå, til tross for at jeg ikke pleier å begynne før i juni? Den var for øvrig 16 grader. Men det var lite aktivitet. Bare noen få bobler, og jeg hadde to sikre napp. Det ene resulterte i en fisk som kom seg unna. Mort? Bedre lykke neste gang... Det var en del stokkender på vannet som stadig undersøkte duppen, og så hadde canadagjessene greid å grise til på land. Kommunen hadde begått pøbelstreker ved å felle trær, blant annet ved en av swimmene jeg pleier å fiske på. Bading, grilling og gressplener er visst viktigere for livskvaliteten enn fiske her i byen, og da blir det dårligere plass for oss som setter pris på ro og fred en tidlig morgen eller sein kveld ved vannet.

På kvelden prøvde jeg i Nitelva. Det var middels vannføring. To timers fiske med vekselvis flytebrød og duppmeite ga bare småfisknapp. Må jeg vente lenger før jeg prøver igjen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar