søndag 1. juni 2014

31. 5 - Overfloden og klubbvannet

Det er merkelig at jeg ikke har prøvd å fiske der før. Lett tilgjengelig, også for korte kveldsturer. Elva KLM har gjort kjent som Overfloden, og jeg mistenker også at det er denne elva som også kalles Skrukkedalsrenna. Nok av det. Det første som møtte meg på parkeringsplassen var en bilstereo med eurodance for bokstavelig talt full musikk. Heldigvis hørtes ikke bråket helt ned til elva. Jeg fikk prøvd meg noen timer med duppmeite. Da får jeg også prøvd plasser der det er for dårlig plass for fluesveiping. Jeg fant da også noen plasser som egner seg for slikt. Mange trivelige kulper, og det var litt vaking å se. Hest var det også mye av langs bredden, men ikke så plagsomt mye at jeg ikke gidder å besøke elva igjen. Fortrinnsvis på kvelder med mindre strøkent vær. Følg med i neste episode...

Så dro jeg til klubbvannet for en liten kveldstur. Først prøvde jeg flytebrød. Karpene gikk langt utpå, utafor rekkevidde. Ved bytte til duppmeite høyt i vannet fikk jeg suter, og jeg fikk til sammen 7 slike. Ingen fisketurer er like, får bli konklusjonen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar