søndag 31. august 2014

24.8 - morgen i marka

Morgenøkt i et vann i Nordmarka. Sykla oppover i halvmørket for litt duppmeite etter ørret og abbor. På den første plassen jeg prøvde, skjedde det lite, bortsett fra at jeg registrerte ny rekord for tidlig jogging: Én (?) jogger på vei nedover klokka 06.05. Plassen ser interessant ut med tanke på abbor, med overhengende greiner og busker. På den andre plassen jeg slo meg ned, plasserte jeg takkelet i nærheten av et velta tre. Det ga resultater. To ørret av det mindre slaget lot seg friste av maggot, og det var alt som skjedde. Her må OFA ha satt ut en del mindre fisk i år. En svartspett satt og klagde i et tre bak meg, for så å fly tvers over vannet. Nede ved parkeringsplassen sto det folk og delte ut informasjon om sykkelvett, og det var satt opp et banner over veien med "Vis hensyn". På høy tid at noen sier fra, for trafikkultur er et fremmedord for noen markabrukere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar