søndag 31. august 2014

30.8 - morgen ved klubbvannet

Opptakling i halvmørke etterfulgt av noen sprettertladninger med for. Så kunne fisket begynne. Hadde noen senenapp på bunnmeite, og fikk etter hvert fisk på duppmeite. En liten suter, og så en ny art: Solabbor. Nå har jeg fått den jeg også. En gåseflokk slo seg ned midt på dammen, og på motsatt side var Ketil Stokkand i gang med å øve på et nytt Melodi Grand Prix-bidrag. Trafikken på veien kom i puljer. Først noen biler klokka 07, og så noen flere klokka 09. Antakelig slik at de som jobber i butikk kom kjørende først, og så kundene. Klokka 09.15 hadde jeg et voldsomt run som nesten fikk bunnmeitestanga til å havne i bakken. Fisken slapp dessverre. Skal ikke klage, den forrige turen var fiskerik. Klokka 11 passerte de første turgåerne på stien, og en halvtime etter det, kalte jeg det for en tur (ikke en dag, det var bare formiddagen). På vei hjemover kjørte jeg forbi tre godt voksne syklister. Ikke alle som deltar i Birken, tydeligvis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar