tirsdag 19. mai 2015

17.5 - til skogs

Som vanlig ville jeg unnslippe barnetog, korps, russebråk og kongelige på nasjonaldagen. Da er det fint vi har marka. Jeg tok med flagget og satte meg på sykkelen. Nede i tettbebyggelsen er det vår, mens det fortsatt er snøflekker noen steder i høyden, og bjørka har bare så vidt sprunget ut. Været var som det pleier på 17. mai slik jeg husker fra barndommen, kjølig og med småregn. I lysløypa opp fra Sognsvann var det lite folk. Trener ikke Birken-menneskene på den 17.? Jeg passerte Skjærsjødammen, og det var mye vann i elva. På Bjørnholt var det ingen besøkende, og jeg fortsatte inn til Kikutstua. I Hakkloelva var det akkurat litt for mye vann til at det ville gått an å fiske. På Kikutstua var det sitteplass til alle som var ute på tur. Kjøpte bolle og vørterøl, og fikk en pust i bakken før det bar hjemover samme veien som jeg kom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar