mandag 21. august 2017

20.8: Sognsvann-Store Sandungen-Måsjøen-Trehørningen-Gørjehytta-Bjørnholt-Hammeren

Valg av rute falt på ei jeg har sykla før. I år skulle jeg sykle motsatt retning. Transportetappen opp til Bjørnsjøen gikk fredelig og rolig. Hadde sett for meg mye trening til Birken, men det skjedde ikke. Mye vann i Bjørnsjøen og Hakkloelva. Ved dammen på Store Sandungen hadde jeg lang pause med mat, drikke og lufting av føtter. Det var til og med sol. Neste etappe tok til. Til høyre i krysset, så sykle med utsikt over Hakkloa og forbi stien over Skinnskattberget. Deretter åpenbarte Måsjøene seg (det er to av dem, men det står Måsjøen på skiltet). Der måtte regntøyet på. Så noen fine fiskeplasser. Veien gikk videre gjennom gårdstunet på Trehørningen og langs vannet med samme navn. Fortsatt lite folk ute. Neste mat- og drikkepause tok jeg på Gørjehytta. Den er koseligere enn navnet tilsier. Hadde også ei kort pause med fotlufting på dammen ved Helgeren, og observerte abbor, ørekyt og ørret inne på grunna. Så var det å tråkke ned bakken forbi Fortjern og Smalstraum, og den bratte bakken opp derfra tok jeg til fots. Ny pause på Bjørnholt med tømming av termos og kjøp av bolle. Siste etappe gikk ned til Hammeren og gjennom Maridalen. Brukte litt over 8 timer. Heldigvis er ikke hensikten å bli fort ferdig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar