mandag 7. januar 2019

1.1 - første isfisketur i 2019

Flere i klubben ville til Lyseren på 1. nyttårsdag. La meg derfor tidlig, og greide faktisk å sove på tross av fyrverkeriet. Det var meldt sterk vind, men av en eller annen grunn ville jeg være med. Hele seks medlemmer i klubben var innom dette uoffisielle treffet. Det var blank stålis. Jeg begynte med å prøve å finne en grunnetopp. Den skulle ligge i nærheten av der jeg fikk en kilosfisk i 2017. Jeg bomma, må jeg innrømme, men fiskedybden var likevel OK. Sju meter. Og så skjedde det uvirkelige (evt. det vidunderligste). I midtsjiktet hadde jeg et tydelig napp, årets første. En stor abbor kunne heises opp på isen. 1300 gram/40 cm. På en blå/sølv Karismax. Dro etter dette ut på flaket der de andre gutta hadde satt seg. Andreas N. hadde med ekkolodd, og vi fulgte med på skjermen. Fisken var der, men var vanskelig. Andreas fikk til slutt en abbor på 1100 gram/47 cm på ismeite, og ei snipe på samme metode. Anders fikk tre abbor på 950, 600 og 600 gram. Vinden økte. En termokopp holdt på å havne i Spydeberg, og ei ismeitestang velta. Vi dro derfor inn mot land igjen, men mer skjedde ikke den dagen.

Full klaff på første forsøk der, altså.

 
Kilosabbor - årets hittil beste fisk
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar