mandag 7. januar 2019

Forsøksvis oppsummering av 2018

2018 var et spesielt år værmessig, med kald vinter og tørkesommer, noe fisket bar preg av. Abborfisket om vinteren kunne glemmes. Og fluefisket i marka var vanskelig. Men karpefisket i Dream lake løsna på ordentlig med mye aktivitet på flere turer. Jeg kunne notere meg ny karpepers på 5750 gram. Hadde også noen turer etter lake på seinhøsten. Et særegent fiske.
Det bør nevnes at jeg har vært prøvemedlem i SFK X-Cpert, mens den gamle klubben min, Gullfiskeren har blitt oppløst etter en periode i koma. I den nye klubben er det mye aktivitet, og jeg rakk å være med på klubbmesterskap i både isfiske og meite. Julebordet var også en trivelig opplevelse.

Året har gitt meg tre nye personlige rekorder: Karpe (5750 gram), lake (650 gram, behov for forbedring) og røye (440 gram).

Skal jeg peke ut de beste fangstene i 2018, må det være:


 
Karpe, 5750 gram. Bunnmeite/pop up-boilie
Den eneste fisken som gadd å nappe den dagen, og min eneste oktoberkarpe.
 
 
Stam, 2075 gram. Bunnmeite/reke
Tatt under klassisk bevegelig bunnmeite i ei lita elv der snittvekta på stammen er lav. Men det går altså noen store der også.
 
 
Abbor, 590 gram. Spinnfiske/jigg
Er nøgd med kvar einaste halvkilos frå "Framhaldssogevatnet", der ein baskar seg trøyt for kvar av dei.
 
 
Røye, 440 gram. Isfiske/balanse
Ikke akkurat Skogseidvannet, men røyepersen kryper sakte oppover.
 
Mer kom jeg ikke på. Nå lar jeg 2018 være historie, og så håper jeg menneskeheten vil gjøre det beste ut av 2019.
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar