søndag 21. september 2014

19.9 - avspasering og abbor

Tok en avspaseringsdag for å få jobbmaset på avstand. Noe sa meg kvelden før at jeg burde fortsette abborprosjektet og se om det var brukbar fisk å få i dette nye vannet. Vanskelig bunn fikk jeg leve med. Nok en gang var det tåke da jeg begynte fisket, men den forsvant utover formiddagen. Etter et bytte av jigg, kjente jeg et lett støt i det den mørkerøde gummidingsen tok bunnen. Der var det fisk, og den så brukbar ut. Vel på land viste den seg å veie 520 gram. Bestått, og fornøydgrensa nådd. Ja, og så er lettspinnstanga konfirmert - den har kjørt fisk med en viss tyngde. På neste kast gjentok det seg, men fisken slapp taket. Jeg inntok så frokost. Etterpå fikk jeg en abbor til, nå høyt i vannet. Da var det slutt på aktiviteten. Fiske på andre plasser hjalp ikke, men det var en nytelse å være ute med blå himmel, en stor og stille vannflate og granskog. Helt til slutt prøvde jeg i utløpsvika. Der var det særdeles vanskelig bunn. Men en ting er sikkert: Blir det ordentlig vinter med gangbar is, skal jeg tilbake for å sette fast noen balansepilker i bergsprekker og synketømmer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar