onsdag 16. mai 2012

13.5 Nytt vann, nye muligheter

Alle trenger å utvide horisonten. For sportsfiskere kan det bety å besøke nye fiskevann. De nordlige delene av marka har jeg hatt lyst til å besøke, og valget falt på Elvann. Det er et stykke å gå til vannet, og stien var bløt, men jeg fant fram. Det stakkars vannet var dessverre noe nedtappa. Da motvind gjorde meitefiske med dupp vanskelig, fikk jeg bruke lettspinnstanga. Jeg prøvde et par plasser som så interessante ut, men aktiviteten var lik null. Det var lite folk ute, og det var fint å i det minste kunne få fiske i fred uten å bli stilt spørsmålet "er det fisk her, da" annethvert minutt. Turen endte med blanking og stadig sterkere motvind. Da var det bare å traske tilbake, og etter en time kunne jeg igjen se Hakadal i vårstasen. På vei hjem rekognoserte jeg litt i Hakadalselva, og fant en plass som sannsynligvis er interessant med tanke på meite.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar