søndag 6. mai 2012

29.04 - premiere i marka

Den tidlige våren gjorde at isen gikk i Nordmarka i april - på enkelte vann. Jeg bestemte meg for å ta en komme-i-gang-tur i det fine været. Hvitveisen og hestehoven hadde begynt å blomstre i veikanten. Det var noe is langs land enkelte steder på vannet jeg prøvde, men jeg kunne altså rigge lettspinnstanga og gjøre noen kast. Ingenting skjedde. Jeg bestemte meg så for å rigge matchstanga. Litt uortodoks redskap i marka, men jeg hadde noen maggotrester fra isfiskesesongen å bruke opp. Jeg brukte en rett påfuglwaggler og krok i størrelse 12, og sørga for å senke sena etter hvert kast. Artig å bruke denne redskapen igjen, men heller ikke det hjalp. Det var noe trafikk forbi vannet, og et eller annet menneske plystra på ei voggevise den tidlige ettermiddagen. 3 timers fiske fikk holde på en dag uten synlig aktivitet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar