tirsdag 29. mai 2012

27.05 - dag- og kveldsskift

På dagen ville jeg igjen ta turen til det lille myrtjernet "mitt". Det var noen få vak å se med en gang. Den skiftende vinden var litt vrien, men det gikk an å kaste både Montanaer og hareørenymfer dit jeg ville. Jeg hadde først et napp, og så et til. Da var det en abbor som kom opp, og jeg så flere eksemplarer langs land.
Etter middag og hvile bar det av gårde til Nitelva. Nå med flytebrød som metode. Takkelet er enkelt. En 4 grams Drennan loafer, 1 meter fortom og krok. Etter å ha skutt ut noen brødbiter på den første fiskeplassen, var en fisk oppe i glattstrømmen, men den viste seg aldri igjen.  Etter 20 minutters fiske plasserte jeg takkelet i dyprenna på motsatt side. Småfisken var først på plass, men så forsvant duppen. Det var større fisk på, og jeg kunne lande en vederbuk på 1900 gram. Den nest største jeg har fått akkurat på den plassen. Jeg gikk oppover elva til neste plass, fikk en liten buk (ikke veid), og så dagens tredje plass, der det ikke var liv. Så flytta jeg meg tilbake til utgangspunktet, og fikk en mort etter omtakling til duppmeite slik at agnet fiska nærmere bunnen, bare for å prøve om det fungerte. Det var nemlig få større fisk som viste seg i overflata.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar