søndag 14. desember 2014

14.12 - så var jeg i gang igjen

Isfiskepremieren måtte legges til Hadeland da isen i Nordmarka knapt var gangbar. Framme ved tjernet fikk jeg en påminnelse om at jula nærmer seg. Et pynta tre i en hage. Det hadde lyspærer i forskjellige farger. Eieren var sikkert fornøyd, og Kjetil Rolness kunne ha sagt mye om et slikt tre.
Nuvel, isen var 7-8 cm tjukk og hadde et tynt snødekke. Først og fremst hadde jeg kommet for å fiske sik, og mormysjka var redskapen jeg brukte mest. Det var stille både på land og under isen denne desembersøndagen. Brukte pimpel i noen hull for å se om det gikk an å få noen abbor i stedet, men heller ikke den lot seg overtale. Fant et garn inne på land. Med fisk i. Det inneholdt neppe hele fiskebestanden i sjøen, men likevel. Hvem gjør slikt?
Til tross for dette siste skåret i gleden, kan jeg bare si at det er godt å være i gang igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar