onsdag 31. desember 2014

31.12 - årets siste fisketur

Med abbor og kanskje ørret som mål. Jeg ankom vannet litt tidligere enn planlagt, men det er ingen ulempe. Det var en stille morgen, og jeg var forberedt på storinnrykk av skiløpere og andre. Akkurat da var det ikke mange andre ute. På plassen ved undervannsskjæret hadde jeg først noen veldig forsiktige napp på balansen, og så fikk jeg to abbor. I et hull lengre bort tok en tyngre fisk i midtsjiktet, det var dagens største på 400 gram. Vel, det ser ut til at jeg får prøve etter de virkelig store et annet sted. Jeg har en plan.... På en for meg ny plass, beliggende i sola for anledningen, og med et par vindfall som hadde gått rett ut i vannet, satte jeg meg ned. Der fikk jeg nok en abbor, på mormysjka. Ørreten var søkk borte, men treffes kanskje til våren? Ellers var det mye folk og fe ute på isen, ikke minst hunder. Men ingen andre fiskere. Under hele turen kunne jeg høre at noen i den nærmeste bebyggelsen ikke greide å dy seg, og brukte opp fyrverkeriet i dagslys. På den siste plassen fikk jeg årets siste fisk, en abbor i størrelse bitteliten. Så blei skyggene lengre, og tåka kom smygende. Takk for i år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar