onsdag 31. desember 2014

30.12 - framhaldssoga held fram

Første isfisketur til abborvannet jeg stifta bekjentskap med i høst. Kryssa den snødekte isflaten og begynte fisket ved å bore meg rundt en holme. Uten resultat, men det var nå 5-6 meters dybde på den ene langsida og mye grunnere på den andre - det ligger et undervannsskjær der. Sola krøp over åsen utover formiddagen, og det var trivelig å ta lunsj ute på vannet med skogviddene som bakgrunn.
Jeg dro videre. På den neste plassen fikk jeg en abbor på pimpel. Marginalt større enn pimpelen. Avslutningen tok jeg i vika der jeg fikk all fisken i høst. Det gjentok seg nå også. På 4 meters dybde fikk jeg to abbor på 2-300 gram på en Rapala med abborfarge. Det må være noe spesielt med den vika der...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar