søndag 21. desember 2014

20.12 - i røyeløypa

"Røyeløypa" består av fire vann i Hakadal, der størrelsen på røya er bedre enn ellers i Nordmarka. Også synet av landskapet rundt, som er blant de fineste i marka, gjør at den seige turen oppover er verdt det. -12 på Hakadal stasjon da jeg parkerte i mørket. Litt mildere i høyden. Det var også noen andre fiskere som hadde tatt turen (to av dem på sykkel) og ankom varpet på Elvann i tur og orden. Isen var 10 cm tjukk. Etter noen resultatløse hull hadde jeg endelig napp. De to første fiskene ville ikke sitte. Til slutt kom på ei gyterøye på 310 gram opp av hullet. Fluorrød buk på den fisken. En av de andre fiskerne fikk 5 røyer, flest blankrøyer. De var omtrent på samme størrelse som min. Mer skjedde ikke, så jeg forlot Elvann og spaserte ut på Langvannet i stedet. Ved demningen fikk jeg en abbor. Jeg gikk bort til et varp på motsatt side av vannet, og fikk ytterligere en abbor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar