mandag 6. februar 2012

Kikut igjen

Det kom 15-20 cm lett snø i løpet av natta, så på søndagen var det på tide med nok en skitur. Målet var igjen Kikut. Litt fantasiløst kanskje, men jeg hadde lyst på en lengre tur og ville dessuten gå i løyper jeg var sikker på hadde blitt kjørt opp. Ankerveien var gått opp. Jeg gikk Solskinnsløypa (helt nyoppkjørt) fra Vestre Aurtjern til Langmyr. I Slakterkleiva hadde brøytemannskapene som vanlig vært på ferde, og det var stedvis hardt. Forbi Kobberhaughytta, Glåmene og over Fyllingen gikk det som en lek. Ved  Kikutstua var trekken så sterk at jeg etter hvert måtte gå over fra sitteplass på benk til ståplass i selvbetjeningsbua. Ute på Bjørnsjøen var det motvind, men overvannet hadde heldigvis for skiføret blitt overis. Den lange bakken på vestsida av Sognsvann hadde blitt skrapt opp i løpet av dagen, men jeg kom meg ned uten å falle. Det var mange folk ute i løypene, og det er gledelig å se at mange velger uteaktiviteter framfor TV-sport og det som verre er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar