torsdag 16. februar 2012

Søndag 12.2 - i solveggen på Gørjehytta

Det var på tide med en skitur igjen, og nå ville jeg prøve ei løype jeg ikke har gått tidligere i år. Løypa over Kamphaugåsen til Gåslungen gård, deretter naturløypa langs Myrtjernelva og så veien langs Helgeren til Gørjehytta. Som tenkt, så gjort. Både vær og føre var upåklagelig, og turen kan bli stående som den beste skituren i år. Sola har begynt å varme nå, og det var riktig trivelig der jeg gikk opp og ned bakkene og over myrer og islagte vann med glitrende snø. Sulten begynte å gnage ved Helgeren, og ved Gørjehytta kunne jeg endelig sette meg ned med matpakke og termos. Det var mange som hadde tatt turen til denne hytta i det fine været. Da matpakka var oppspist, fant jeg ut at jeg burde ta meg en bolle, og gikk inn i hytta for å kjøpe en. Jeg sto et kvarter i kø og iakttok veggpynten inne i hytta. Den besto blant annet av diverse gammelt fiskeutstyr. Så var det min tur, og jeg kunne endelig fortære en bolle med melis. De anbefales, og de smaker ekstra godt under en skitur.
Jeg gikk samme vei tilbake. Slike turer er ukas høydepunkt, og det gjør lite at en må kjede seg på jobb ei uke før en endelig kan komme seg ut igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar