søndag 26. februar 2012

Lørdag 25.2 - bjelleklang

Det var på tide med fisketur igjen, og nå skulle det blant annet ismeites. Vinden var sterk da jeg bega meg ut på vannet med brodder, for snøen var stort sett borte. Likevel var det noen skiløpere ute på isen.
Jeg kom meg fram til den første plassen jeg ville prøve, og kunne plundre med å rigge meg til i nordavinden. Heldigvis blåste ingenting vekk. Jeg satte ut et agnfisktakkel 1 meter over bunnen på 7.5 meters dybde og begynte balansefisket på rundt 4 meter. Det eneste som skjedde på denne plassen var at jeg hadde noen napp inne på grunt vann, og jeg hadde også et napp i midtsjiktet da jeg prøvde på 8 meters dybde. Så var det på tide med mat, og jeg kunne sitte og høre på rasling fra bjella på angeldonet. Etter maten forflytta jeg meg til et nes, og samme prosedyre. Agnfisk 1 meter over bunnen på 7 meters dyp, og så forsøk med balanse og pimpel/mormysjka på diverse dybder, fra 5 til 3 meter. Jeg ville flytte på meg igjen, og nå prøvde jeg meg ved ei grunne. Her var det napp på balansen ved kanten av grunna (3-4 meters dybde). Ei gjedde i snipestørrelse lagde riper i lakken på balansen.
Da fant jeg ut at jeg like gjerne kunne flytte meg for fjerde gang. Ikke godt å si om annen fisk er i spisehumør når det er sultne gjedder i nærheten. Agnfisken plasserte jeg nå på 11 meters dybde, uten at det hjalp. Så fortærte jeg resten av maten mens bjella fortsatte å rasle som besatt, og prøvde balanse og mormysjka i noen hull før jeg fant ut at det var like greit å pakke sammen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar