onsdag 1. februar 2012

Til Kikut

Søndag 22.1 var det klart for sesongens første lengre skitur, fra Sognsvann til Kikutstua. Et tradisjonelt mål, men det er mulig å komme seg dit uten å gå de aller mest brukte løypene hele veien. Jeg gikk først Måneskinnsløypa, som var nydelig og nyoppkjørt. Så gikk jeg via Heggehølet og over idyllen ved Frønsvollsmyrene til Langmyr. Derfra kjørte jeg ned den oppskrapte Slakterkleiva og gikk over Blankvann, der det var mye overvann. Jeg måtte stoppe og fotografere litt på Glåmene, som har blitt en yndlingsplass. Videre bar det over Fyllingen, med plagsomt mye overvann og sørpe, men det gikk uten at skrapa måtte fram. Så kom jeg til Kikut, og der var det så fullt at jeg satte meg ute for å spise. Jeg kan skryte av at jeg jevnlig spiser lunsj ute i helgene. Etter matpakke, te og vørterøl gikk jeg Bjørnsjøen på langs og så langs monstermastene ved Bjørnsjøelva, og så over Store Åklungen og ned løypa langs vestsida av Sognsvann. Føret var bra, men noen av bakkene var litt vel brøyta i stykker etter min smak.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar