tirsdag 8. juli 2014

5.7 - nostalgitur

Morgenøkt på en plass jeg ikke har besøkt på lenge, på et sted i Asker som gir uhyggelige assosiasjoner. Hint: Berømt for stor ål i gamle dager. Med suter i mellomstørrelse, masse sørv og noen store karuss. De siste er notorisk vriene, og ikke den fisken som helst napper. Men jeg så faktisk noen på den aller første turen dit. Det var en typisk fuktig sommermorgen med rødlig lys og klam luft. Burde være ideelt for suter. På tidligere turer var det utelukkende duppmeite som var metoden. Nå hadde jeg med ei bunnmeitestang i tillegg. Til bunnmeitet brukte jeg et glidetakkel, og reke/mais som agn. Til duppmeite brukte jeg mais/maggot. Foret var grunnfor, reker, mais og hampfrø.
Det skjedde veldig lite. Jeg hadde tre forsiktige napp på duppmeite, og noen senenapp på bunnmeite. Det var også tilsvarende lite aktivitet. Bare noen få vak. Jeg begynte nesten å savne sørven som pleide å nappe uavlatelig. Av underholdning på turen kan nevnes at en frosk satte seg på avkrokingsmatta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar