søndag 13. juli 2014

11.7 - rekognosering

I det fine været kunne det passe med en rekognoseringstur med innlagt fiske i Nitelva (egentlig Hakadalselva). En ny strekning skulle prøves. Jeg gjorde noen stopp på vei oppover langs elva. Det var lite vann, så lite at det vanskelig kunne la seg gjøre å fiske på noen plasser. Det var én strekning som skulle utforskes med mer enn øynene. Først prøvde jeg med flytebrød i et stryk. Så fant jeg to kulper som så fine ut, også på lav vannstand, men ingen tegn til større fisk. Den siste aktuelle kulpen var opptatt av en annen fisker. Jeg dro ned for å fiske på den "faste" sommerplassen min den siste timen. Der var det heller ikke mye liv, annet enn småfiskvaking. Da bruker jeg heller tid og krefter andre steder enn Nitelva resten av sesongen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar