mandag 28. juli 2014

27.7 - Stryken-Gjerdingen-Daltjuven-Stryken

Så var det på tide med årets sykkeltur i marka. Ikke av de lengste i år, pga. varmen. Jeg kjørte opp til sommerstille Stryken og parkerte der. Dette stedet har mange hatt som utgangspunkt for turer både sommer og vinter. Noe av tanken med sykkelturen var å få rekognosert litt i noen vann. Store Skillingen var sterkt nedtappa, med steinur der det normalt er vann. Greit å vite hvordan det ser ut. Jeg prøvde å rekognosere der  i vinter, men det endte med sørpe til over støvleskaftene, og da kunne jeg ikke fiske. Det var ikke mange ute i marka, det var mest sauer å se i bakkene opp mot Gjerdingen. Der hadde jeg matpause i det fine været. På vei ned mot Daltjuven begynte det å skye over og tordne. Jeg passerte en av  Milorgs fallskjermslipplasser fra krigen. Det begynte å regne litt. Ved Daltjuven måtte regntøyet på, og jeg tok en tekopp ved bredden. Nesten nede ved Store Skillingen tok jeg en avstikker til Lille Skillingen. Regnet hadde gitt seg. Trafikken høres godt her. Må være et ideelt sted for den som savner tettbebyggelse, støy og stress på tur. Til slutt bar det rett ned til Stryken igjen, og jeg kunne endelig tøye ut.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar