tirsdag 8. juli 2014

6.7 - Maridalsvannet rundt

Lenge sida jeg har skrevet noe om sykling, og nå er det på tide igjen: Sykkeltur på bygda i byen. Først Ankerveien inn til Hammeren, og derfra langs Gamle Maridalsvei (med utsikt til kirkeruinen) og Kallerudveien forbi bygdetunet og Maridalen kirke. Jeg fikk det for meg at jeg skulle ta en avstikker til Sandermosen stasjon, og ikke sykle forbi Sander gård, som også er en mulighet. Sandermosen er Oslos mest avsidesliggende stasjon, og den brukes nå til kulturformål. Her er det benker som kan brukes til rasteplass for turister. Det passerte et tog mens jeg sto der og tok en pust i bakken. Derfra  går det en grusvei/skiløype som fører inn på veien rundt Maridalsvannet. Her og der er det noen utsiktspunkter. Veien går til Langsetløkka, like ved Oset renseanlegg. Der overtar asfalten og tettbebyggelsen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar